Thursday 21 February 2013

Tanjung Dawai Pulakkk

Hah..kesah jalan2 tak habis lagi...kekekeke

Aku balik kelantan 17/2-20/2...lepas tu caw balik Perak kampung teman pulak..Gumbira betul hati bila balik umah mak....Kadang seronok jugak keje ngan cine ni dia kasi coti panjang bila time CNY..boleh jenjalan puas2..

Okla...berletior je koje ye...balik kampung aku aku bawak family aku plak jenjalan kat Tanjung Dawai dan Pantai Merdeka kat Kedah.Ala macam dalam lagu tu..hehehe.Tak ler jauh nor pon dari romah mak aku..1 1/2 jam gitu kot..Tanjung Dawai ni  tempat orang nak beli segala mak nenek ikan masin,belacan dan hasil laut yg di proses..Memang morahh...Aku beli ikan kurau masin sekor besar punyaaa....untuk mak aku baru 14 hengget..kalo kat KL x dapat dik non...

Nak gi Tanjung Dawai ni kami lalau ikut Sungai  Petani..sampai Pantai Merdeka..Naik Bot  seberang laut..x jauh pon dalam 10 minit je kot..Naik bot lagi aku..aku berjaya mengawal emosi takut lepas naik perahu kat Mundok..Gini la gaye bile orang x pande beghonang. Aku ada ambik gambor untuk kenang-kenangan..
ha seme hasil laut yg freshh

yg bergantung tu seme ikan masin yg bersih dan fresh

pak cik pemandu pelancong kami..

my heroo..luv uu

seronok tgk mak dan abah gumbira ...:)

Agak ralat sebab tak dapat beli FM tanjung Dawai..sebab x der orang jual kat sini..sadis betolll....



p/s : masa jalan2 dgn family da habis...masa honeymoon berdua pulak...<3

No comments:

Post a Comment