Friday 24 June 2011

Vanilla muffin filling blueberry..


Ni projek aku mggu lepas..aku olah2 sikit dr resepi asal.pandai2 aku tambah filling blueberry.tp en suami cakap marbeloss.aku tabur almod kat atas  bg nampak menarik.sebenornye membuat muffin ni senang yg amat..cuma perlukan ikut step..mcm cokodok jugak ler.Respi yg aku guna..

MUFFIN VANILA ALA KENNY R (SUMBER :MY RESEPI)
Bahan-bahan ( 1 dozen muffin )
·         4tbsp mentega, dicairkan/MYK MASAK JE AKU GUNA
·         2 cawan tepung
·         1 cawan gula
·         1 cawan susu segar
·        2 tbsp baking powder
·         secubit garam
·         1 biji telur
·         1 tsp esen vanilla
Cara-cara
1.    1.Gaulkan kesemua bahan hingga sebati.(ayak tepung+b/powder sebelum gaul)
2.    2.Isikan adunan tadi kedalam bekas muffin.
(kalau nak letak filling ,masukkan 1/2 sudu adunan ,kemudian masukkan filling/jem,masukkan 1/2 sudu lg aduan muffin.
3.    3.Bakar selama 20minit/180C.(ikut kepanasan oven)



1 comment:

  1. Bagus tepek resepi gini, nanti sng aku nak rujuk hehe

    ReplyDelete