Monday 24 September 2012

IUI for the 2nd time

Untuk catatan aku ...

Tanggal 10/9/2012-aku menjalani proses IUI untuk kali ke 2.Aku sekarang pasrah dan redho jika masih belum rezeki aku..aku pon x nak meletakkan 100% harapan distu.Sebabnya aku da byk kali frust.Jadi aku berserah ada yg Esa,cuma aku amat bersyukur sebab aku di kurniakan suami yg sangat baik dan memahami.

Aku coret sikit pengalaman proses IUI aku..

Hari pertama haid :aku ke hospital kajang,,ambil clomid (ubat subor yg perlu makan dr hari ke 2-6)tp aku skip.hehehe sebab badan aku dah naik bam bam,nafsu makan macam bela hantu raya bila makan clomid.

Hari ke 10 haid :Aku kene g buat TVS (scan dr bawah..dr masukkan sejenis alat untuk cek sama ada telor matang @pon tak.(alhamdulillah OK)So doktor suh aku datang hari ke 11 malam.

Hari ke 11  :Aku di suntik 1000mml ubat pecah telor (pebegon) x silap aku nama dia.tp kali ni aku enject kat lengan..cess sakit ya rabbi...2 hari lemah tangan aku.x leh baking2 kuih.

Hari ke 13(10/9/2012) :Kul 8.30pg aku terpacak kat depan bilik bersalin (opps kat spital kajang memang dorang buat kat bilik bersalin)lepas dapat sperma suami aku ,dorang masuk lab suma,pukul 12.45 dr mulakan proses meng"enject"sperma suami aku ke dalam rahim..(agak sakit)...alhamdulillah aku dapat dr pompuan yg sangat tiptop layanan dia.TQ Dr.Adzlina.Dan aku diberi rehat selama 2 jam kemudian aku balik umah .Dan aku diberi ubat hormon yg kene masukkan dr bawah jugak....pompuan oh pompuan...redho sajalah.

So sekarang hanya berdoa dan berserah pada Allah jika ada rezeki aku.

aku dah buat segala macam jenis rawatan..dan segala tempat pergi .Allah telah menulis setiap perjalanan hidup kita..kita merancang Dia yg menetukan.

* Pada sape2 yg terbaca blog aku..ni lah cara2 nak buat IUI...bg yg mengalami nasib sama macam aku.Boleh buat panduan.Sharing is Caring...:)


3 comments:

  1. Salam, nak tanya sikit, untuk proses IUI di hospital kajang, macam mana ye proses sediakan sperm husband tu? kena buat kat rumah n bawa ke hospital or di hospital ada disediakan bilik khas mcm di LPPKN?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi honey..hmm kat spital kajang dia bg bilik khas..tp x privacy jugak dear..lastly terpaksa balik rumah.nasib la rumah x jauh..anyway time kasih ye sudi follow blog yg simple ni..

      Delete
  2. assalam...kak, kne byr bpe ye utk rawatan iui ni?:)

    ReplyDelete