Thursday 9 January 2014

Seafood from Kuala Rompin..

Assalamualaikum.

Ni sebenarnya bukanla aku beli..kawan sekolah aku yg bagi..sempena perjumpaan kami selepas 17 tahun.Kebetulan mak dia da pindah kuala rompin ikut ayahnya pencen.dan Ayah dia sangat rapat dengan nelayan2 laut dalam.So memang dapat lauk2 ni byk dan FOC.SO kawan aku ni sedekah kan pada kawan2 .Rezeki agak murah,sebab nak beli bukan murah..dan bukan senang nak dpt yg fresh2 dr laut.MOga bertambah rezeki mu sahabat bernama Emy.

Ni batch pertama aku dpt,serious udang ketak tu aku pertama kali rasa.Ye mmg jakun kan.lantak.Yg kawan aku bg pulak baru2 ni,udang galah sungai..aku kirim pada mak abah aku kat kampung,punyalah happy dorang.yelah..dapat makan udang galah ,nak beli mmg taklah kan..bapak mahal.Seronok aku dengar mak ayah aku happy.Biarlah kalo aku x dapat makan pon.janji mak ayah aku dpt merasa.

Mmg lain rasa bila kita da makan yg fresh dr laut dgn yg "fresh" kat pasar tu.Dah 2 bulan aku x ke pasar sebab kawan aku kalo bg lauk ni mmg boleh buat stock sebulan.Alhamdulillah..Aku pon panjangkan pahala dia ,aku buat makan,jamu pada orang lain pulak.

Da banyak kali dia ajak aku pg kampung dia,ada pulak rintangan.Insha Allah aku mmg plan nak pegi jugak kampung dia satu hari nanti..Sekarang bizi menuruskan majlis kawen adik perempuan aku plak.Namapon kakak kannnn..redhoooo.


1 comment:

  1. wahhh! rezeki lah mokcik dapt seafood free... mai antaq kat sini sikit...haha

    ReplyDelete