Wednesday 30 January 2013

Entry tak bergambar

Assalamulaikum..

Hari ni da hari rabu..lama betul aku x hapdate blog.kebizian sket..lagipon time ada masa internet kat umah kene pancung..bila tenet da OK aku plak yg rasa nak kene pancung ..
Hmm...cuti Maulidur Rasul hari tu aku x kemana..aku join programe kat surau taman aku..Pastu sabtu kami plan nak ke Cameron Highlands..tapi las2 minit tak jadi atas sebab2 tertentu.Lagipon tak lama lagi nak g bercuti.So Weekend tu planning yg x disangka..kul 10.00 mlm buat plan nk g picnic ke Bagan Lalang...
Aku kalau bab picnic memang suke masak2.Aku buat kari hayam..sayur campur,ikan rebus goreng,carrot kek..(haa carrot kek aku yg pertama langsai walaupon pestime buat)..nanti aku share resepi.
Adik ipar aku buat sandwich telor,beli jajan,bawak air.

Pagi masa bertolak tu ..tibe2 sampai bangi terus melencong ke PD..hahaha apa punya plan daa.Sampai PD kitorang dapat port baik punya kat Teluk Kemang.Siap pasang khemah lagi ..Orang pon boleh tahan ramai.Lepas siap kemas2..makan2 solat zohor..tukar baju terjun dalam laut...pastu naik BANANANA..cuak giler sebab aku x pandai berenang.takut jatuh dalam laut..yg adik2 ipar aku seme gelak2 tgk muke cuak aku...hahah kuang hasamm.Lepas paus mandi seme..naik g bersih kan badan..then makan..lepak2 sampai 6.30 ,g beli sikit2 sourvinier utk adik2 dan anak buah terus balik.Sampai umah ,lepas kemas2 g makan berjemaah lagi ..pastu balik fengsann..apepon aktiviti kali ni memang happening giler..

Ni hujung minggu ni adik ipar aku ajak ke Melaka plak..Mggu depan cuti CNY plak..sekarang ni musim2 orang tgh melompat keriangan sebab Bonus da keluar..Aku? belum lg ..biasanya bos aku x kan bagi sekali dengan gaji sebab nampak byk duit keluar..jadi tunggu je la mggu dopan yo..samo2 lah kito berdoa biar bos kita semuo baekk hatii..murah rejeki..Amiin..



** entry kali ni tak bergambar sebab aku tertinggal kamera***

8 comments:

  1. seronoknye gi bercuti..lame jugak x g PD ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihi..sekarang da OK sket la PD..happening..air pon bersih x kotor macam dulu..jernihh

      Delete
  2. benda xplan gini jadi nyo t, kadang plan lbh xjadi pulak hihi

    ReplyDelete
  3. selalu yg unplanned la jadik..hehehhee..at least gie la gak berjalan..kite duk umah jer..sobsss

    ReplyDelete
    Replies
    1. xper pas ni awka tu nak g jalan2 jauh...lg beshhhhhhhhh..x lama dah tu :)

      Delete
  4. Amboiii best nya makcik!..main masak2 pastu pegi coti2 plak... naik bot?? sllu dah..hehe..:)
    erm..erm.. simpan duit bonus skit, kan nak datang Sabah nak makan sayap ayam panggang..hahaha:p

    ReplyDelete