Thursday 10 January 2013

Fitrah Alam

gambar : FB Rumah Anak Yatim Al-Kausar

Sedang kita makan makanan enak,pakai baju cantik,berjalan sana sini..anak-anak ni hidup serba kekurangan.Bila melihat satu2 wajah mereka..air mata aku x dapat tak di sekang lagi..Mereka kekurangan kasih sayang ayah dan ibu..Bayangkan perasaan mereka di hari raya ataupon sewaktu di sekolah.Orang lain ibu dan ayah pimpin tangan hantar ke sekolah..sedangkan mereka....hanya mampu melihat dengan penuh harapan.

Terima Kasih insan yang punya hati cukup mulia..memberi kasih sayang,tempat berlindung dan menjaga kebajikan mereka seadanya.Hanya Allah sahaja mampu membalas jasamu tuan Razali Hj Basri.

Bila aku selami kisah setiap kisah dr anak2 ini..hati aku sgt2 teguris dan terluka ....sebab macam tak logik kanak2 usia semuda mereka mengalami tekanan hidup zaman sekarang..terlalu muda untuk mereka faham erti keperitan hidup...

Semoga mereka sentiasa dilindungi Allah...Mari sama2 kita doakan agar mereka diberi kekuatan untuk menghadapi segala2 ujian dari Allah.Kita bantu apa yg kita mampu..Insha Allah..reward nya di akhirat nanti tak ternilai buat kita..

Untuk kawan2 yg nak memberi sumbangan boleh pergi sendiri ke rumah Anak Yatim ni dekat Bandar Baru Bangi..Lokasi Belakang Seng Heng /HSL ..Rumah berdepan dengan padang permainan.atau korang boleh call En Razali seperti no yg ada dalam gambar di atas.Dorang x kisah apapon sumbangan  yg diberi..bukan semata-mata duit je..Makanan,baju2,peralatan sekolah,apa je seme bole yg penting IKHLAS...





3 comments:

  1. semoga mereka tabah dalm meneruskan hidup.. sama2 lah kita membantu dalm meringankan beban mrk...:)

    ReplyDelete