Tuesday 30 October 2012

World Walking Day



hmm....Disebabkan aku tak balik kampung masa raya haji rituh.hari Ahad lepas (Raya yg ke 3)aku dan en somi bersama anak2 sedara sedari,ipar duai pergi Putrajaya,join World Walking Day (5000 langkah)anjuran Nestle...pegi pecah lemak tepu..hahah.sebenarnya memang tiap2 tahun sejak kawen kami x penah balik kg pada raya haji..Sebab?cuti sekejap je..pastu bajet agak nipiss..Jadi kami suami isteri decide raya haji tak balik kampung kecuali ada kes2 tertentu..lagi satu sbb x sanggup menempuh azab kesesakan jalan raya..

Ok berbalik pada citer 5000 langkah ni,aku memang suke aktiviti sehat mcm ni,lagi2 kalo dapat benda free,makan free.heheh.sape yg x suka benda free kan kan kan.Masuk toilet pon kena bayor sekarang.Gigih pukul 5 pg aku bangun..semayang subuh,siap2,minum susu zassss..terus pegi sampai sana igt kan awal,,rupenye orang da penuh..hijau je mata aku..aku cepat2 g ambik t-shirt free,salin baju terus cari sarapan.Nestle sediakan milo ais,bubur ayam megi,nestum dan honey stars. lebih kurang pukul 8.00am acara bermula.Ramai giler orang..mcm2 golongan ada,,OKU,preggy women,warga emas,baby,kanak2..mcm2 bangsa ada..1 MALAYSIA BETUL.hhaha.jalan pon relax dan lenggang lenggok.sebab bukan pertandingan kan.Program habis dalam kul 10.00 gitu la..terus balik umah fengsaaannn..Seronok sangat join ni..Insya Allah kalo ada peluang lagi aku nak join lagi...


tiap kali sampai pit-stop en somi aku ambik gambor..abg ipar aku pon jadi model..





muka suci murni tanpa make up..kah kah..perasantan...

2 comments:

  1. Salam kenal, saya suka la entry ni, mmg betul raya haji bila blk kg mmg kdg2 rasa tak berbaloi sbb sekejap. Lepas ni saya pun nak cari aktiviti camni hehe. BW n follow sini, jemput dtg blog saya ye

    ANISVITASHOP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq anis sudi singgah rumah saya yg x seberapa nak siap ni...saya akan follow anis jugakk...:0

      Delete