Thursday 8 November 2012

My First Attempt


Haa..berhari2 x hapdet..ujung2 + awal bulan ni biasalah byk keje nak buat..closing akaun sampai terkeluar bijik mata..hmm ni kisah semalam..

Kelmarin adik ipar aku dari terengganu datang KL sebab suami dia kene keje di KL utk beberapa hari.So kelmarin tgh hari dia call ckp nak makan lasagna..pukul 5.30 lepas balik keje..zassssssss terus pegi ambik dia dekat umah abg ipar kat balakong .(kena fetch dia sbb suami dia balik dari nilai terus g umah aku ..dekat sket).

Lepas fetch dia,aku zass berdesup pegi Giant Cheras,terus gegas g cari barang2.pastu zass kejar balik umah tgk Julia..Sampai umah x sempat nak masak..so beli nasi lemak sedap kat depan umah,goreng telur dadar,goreng nuget,pastu panaskan pulut durian. Lepas makan..siap aku terus bersiap sedia utk buat lasagna buat pertama kalinya.(resepi nanti aku share)..

Aku ambik resepi ni dari blog Ana Suzana.memang terbaekk..aku derhaka sikit2 je.:)....nak masak kena padai beger2 kata mak cik aku..baru sedap..Sanggup adik ipor dan anak2 buah aku tunggu sampai siap masak lasagna di tgh malam butaa,nak makan jugak..memang suma tibai sampai langsai..Tapi memang betull..kos untuk buat Lasagna ni agak mahal..sebab cheese tu yg mahal..yg lain biasa2 saja.Tapi hasilnya puas hati la...

nanti aku share la resepi nye ye...

*pstt..aku buat x kemas macam sifu..sebabnya aku  terlebih muatan letaknye..melimpah2 cheese...tapi actually x la rasa cheese sgt pon ..rasa sos daging je ..mungkin aku letak byk daging kot....

*mlm ni nak meng*crepe*  pulak..ada tetamu rajin nak masak..

6 comments:

  1. salam kenal. selalunya yg buat sendiri lah lah yg lebih baik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal jugak..tima kasih sudi jenguk2 blog yg x seberapa ni...hmm betul buat sendiri puas hati makn..berbaloiiiiii

      Delete
  2. rajinnye...husband kite suke mkn lasagna..share2 resepi nnt kite leh cube..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik pasha...nanti kite share resepi ye...senang sangat..yg penting deliciouss..

      Delete
  3. melelehhhhh....huwaaa terliur weh

    ReplyDelete