Tuesday 27 November 2012

Alhamdulillah rezekii lggg

Ni lah hasil kalo kite berbudi pada tanah..(bukan aku ye yg berbudi tu..hehehe).....mak cik aku..Ahad lepas aku pegi kait  buah mangga depan umah dia..Mangga ni baka mangga harum manis yg pemes kat perlis tu..rezeki aku agak nya rituh..rezeki jiran2 dia jugak..pokok tu kecik je..tapi buahnya masyaallah lebat..buah ni memang aku tunggu tiap2 tahun sebab sedappp dan manis gilerss.hari tu dia sedekah sume jiran2,adik beradik,aku yg tukang delivery nye...xper aku sanggup..Moga murah rezeki pak cik aku ni..dia sedekah je kalo orang nak beli pon.sebab ut buah ni menjadi je tiap2 tahun
So dengan kehadiran aku dan suami.."clear"lah pokok mangga tu..hehehe.




cer tengok..sebijik berat hampir sekilo....

Bile tgk buah menjadi elok macam ni..tibe-tibe rasa nak jadi petani jer..tapi tangan aku ni PANAS BERAPI..asal tanam je pokok mati...huwaaaa...kalo hidup pon serupa x cukup zat...mak ayah aku tanam ape pon menjadi elok....nak balik rendam ais lame2 kasi sejukk ..=p.

4 comments:

  1. aik..terliur2 ni amar dan ecah nak adik pulok ke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn weh aku bln ni xmai, cepat2 g test mujur negatif haha..kena cari protect hok kuat nih haha

      Delete
  2. hahahaha...aiyokkkk..gunalah sabun PROTEX..dah x leh merancang sendiri ni..bahayaaaa...

    ReplyDelete