Thursday 27 September 2012

Apam polkadot

Apam polkadot ...aku x suke makan tp kalo kawan2 aku order aku buatkan la..aku suke tang kecomelan dan warna warni die....nak buat teramat senang tp bila silap steps sket tumbuhla jerawat batu dia..yg boleh mengtensenkan orang ramai hahaha..
layankan sket hasil air tangan aku :-

Meh Aku share Resepi :
Sumber :Dapur Kak Zu(CREDIT TO KAK ZU)

bahan2

3 biji telur *aku guna telor sejuk
275 gm tepung gandum
220 gm gula halus
150 gm susu segar...@ 150 ml bancuhan susu tepung...150 ml air + 5 scoop susu.
3 sudu teh baking powder

1 sudu kecil ovellete
1 tsp esen vanilla
 pandan paste @ ape2 paste disukai
pewarne hijau @ ape2 kaler

intinye....sekaya,filling,jem,inti kelape,jem coklat @ ape2 aje.

care2

1. Putar gula,telur dan ovellete hingge kembang dan berkrim...pastikan sampai putih dan pekat.
2. Masukkan tepung berselang seli dengan susu segar.
3. Masukkan esen vanilla

4.Bahagikan kepade beberape mangkok dan kalerkan ikut kaler kesukaan anda.Boleh letak paste juga
5. Masukkan ke dalam paper cup beralaskan acuan lompang dan dot dotkan.
5. Kukus selame 10 minit .(Pastikan air kukusan tak menitik atas apam,kene sentiasa lap penutup @ balut dgn kain)

*ENTRY LAIN AKU SHARE TIPS PULAK YE.....

Nak buat apam ni kene ada kesabaran dan kepantasan ye...aku pon ntah berapa kali buat baru nk menjadi elok..bak kate orang practice make perfect.Dan sebenarnya ...kalo betul2 rajin boleh jadi sumber pendapatan.:)Selamat Mencuba..














No comments:

Post a Comment