Thursday 8 December 2011

TVS

Apa tu TVS(Transvaginal scanning)?Proses yg aku lalui selepas HSG.TVS ni adalah dr akan masukkan sejenis alatan ke dalam rahim untuk cek size dan kematangan telor kita.
Sebelum buat TVS ni,aku kene makan clomid (ubat subur -100gm) untuk hari ke2 period hingga ke 6.tak ada masalah bg aku..cuma masalahnya perut asik mintak di isi jer..tgh malam pon bangun tibai nasi..nak cepat bley pegi panaskan lauk dalam microwave.nasi pon aku hentam panaskan dalam tu.NAMPAK??? malas takk...hihii
Ok..Habis clomid ,hari 9 period aku pegi spital buat TVS.Dr ckp size telor aku baru 12mm x 10mm.Size Ideal yg dia nak 17mm and above.So aku kene pegi lg hari ke 11.
Hari ke-11,dr cakap ada satu sahaja yg membesar ke 15mm yg lain 12mm.SO kene datang lagi hari ke 13.
Hari ke-13,jatuh pada hari Ahad,pukul 10pg aku sambapi sana,Dr cek ,wahh sudah membesar 20mm.So malam tu aku akan di inject dekat B.....T ubat untuk penetasan telor untuk proses IUI pada hari Selasa pagi.Aku balik je dr spital...kul 1.30ptg..boleh pelak petang tu aku g join tournament bowling kat metro point kajang..Gigih walaupon mr hubby pot pet..tp bebaloi la jugak aku dpt no 3..
Balik rumah je ...terus mandi,solat..zzzzzzzzz.Tepat pukul 10.05mlm,aku g inject ubat penetasan telur tu kat spital.Lepas Inject,terus balik umah..
Tunggu debaran pagi selasa.............gambar takde  untuk proses ni..heeeee.

No comments:

Post a Comment